.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیست و چهارمین یادواره 17 شهید طوسکلا برگزار شد

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به شناسایی ۵ هزار شهید گمنام در سطح کشور گفت: عملیات کربلای ۵ و والفجر ۸ مدیون رشادت‌های سرداران شهیدی چون محمد حسن طوسی است.

به گزارش  تسنیم، سردار الله‌نور نوراللهی شب گذشته در بیست و چهارمین یادواره 17 شهید روستای طوسکلا با محوریت سردار سرلشکر پاسدار محمدحسن طوسی قائم مقام ویژه لشکر 25 کربلا اظهار کرد: شهدا مظهر قدرت ایران در عرصه بین‌المللی هستند.

وی افزود: بالغ بر 220 هزار شهید در 18 هزار گلزار شهدای کشور مدفون شده که 800 گلزار شهدا مربوط به 5 هزار شهید گمنام است.
معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه رشادت‌های شهدا و رزمندگان باید برای نسل سوم جامعه به خوبی شناسانده شود گفت: این حماسه‌ها و دلارومردی‌ها باید مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی با اشاره به لشکر پیروزی 25 کربلا در دوران جنگ قهرمانان رشیدی چون شهید طوسی، بصیر و شهدای والامقام دیگری را تقدیم اسلام کرده است یادآور شد: پس از 28 سال از عملیات والفجر 8 و فتوحات دیگری در دفاع مقدس هنوز اجساد به جا مانده از شهدا در آن مناطق باقی مانده که این روزها مراسم تشییع برای شهدای والامقام این عملیات‌ها برگزار می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه 5 هزار شهید گمنام بدون شناسنامه و آدرس تاکنون در کشور شناسایی شده است گفت: 7 هزار شهید دیگر هنوز باقیمانده است.

وی افزود: از 54 هزار شهید گمنام ابتدای پایان جنگ تنها اجساد 7 هزار شهید هنوز به خانواده‌هایشان تحویل نشده است.

نوراللهی با بیان اینکه در چند سال اخیر گروه‌های تفحص برای پیدا کردن اجساد شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند اضافه کرد: در این چند سال تعداد 52 نفر از بچه‌های تفحص در حین جستجوی اجساد شهدا به شهادات رسیدند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه لشکر 25 کربلا با رشادت سرداران شهیدی چون محمد حسن طوسی توانست عملیات کربلای 5 و والفجر 8 را به خوبی اجرا کند افزود: شاهکارهایی چون شهید طوسی از افتخارات ابدی دوران دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه پس از 35 سال از دفاع مقدس استکبار جهانی و رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آورده است افزود: اقتدار و ابهمت ایران اسلامی همه به برکت رشادت‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس بوده است.
نوراللهی با تاکید بر استفاده از مدیران جامعه از توان و استعداد جوان ایرانی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری جوانان نخبه امروزی هیچ تفاوتی با جوانان رشید دیروز ندارند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: جوان امروزی با جوان دیروزی هیچ فرقی ندارد و با خودباوری آنان حماسه‌هایی به بلندای تاریخ خلق می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.